Rebel Gra planszowa Terraformacja Marsa
Zmień Marsa w planetę zdatną do życia!
"Obwieszczenie o terraformacji:
Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.
Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.
Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"
– Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku
Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.
Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.
Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.
Na czym to polega?
W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.
Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.
W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.
Czas odmierza się w Pokoleniach.
- Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności,
- następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty.
- W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują.
- W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.
Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.
Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0°C (+8°C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!
Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.
Pliki do pobrania:
Terraformacja Marsa
Gra planszowa Terraformacja Marsa to propozycja dla 1 do 5 graczy w wieku od dwunastego roku życia. Poznaj zasady gry i instrukcję, by spróbować swoich sił w terraformowaniu czerwonej planety i dowiedz się, jak grać, by odnieść sukces.
W Terraformacji Marsa działają potężne korporacje, a gracze wcielają się w ich przywódców. To od wielkiego biznesu i poczynań graczy zależy tempo przystosowywania planety do zamieszkania przez ludzkość. Realizuj projekty, zagrywaj karty z ręki, podnoś temperaturę na planecie i powiększaj zieloną strefę, a może właśnie dzięki tym działaniom terraformacja Marsa okaże się sukcesem.
- Maksymalna liczba graczy 5
- Minimalna liczba graczy 1
- Minimalny wiek gracza 12 lat
- Rodzaj Strategiczne
- Wersja Gra planszowa
To wszystko jest kompletnie bez znaczenia, bo jest to jedna z najlepszych gier planszowych w istnieniu. Grałem w nią dziesiątki razy i nigdy nie odmówię kolejnej partii. Balans jest fantastyczny - niezależnie od liczby uczestników. Nawet tryb pasjansa działa rewelacyjnie. Gdy gra się kończy i okazuje się, że odnieśliśmy porażkę, rzadko kiedy ma się wrażenie, że nie dało się nic zrobić, aby wygrać, albo że losowość odebrała nam zwycięstwo. Nie. Ta gra daje wrażenie kompletnej kontroli nad przebiegiem rozgrywki i pozwala nam się uczyć na własnych błędach.
Koniec końców, jest to jedna z tych gier, gdzie zaraz po skończeniu rozgrywki, każdy ma ochotę zagrać kolejną partię. Nie ma lepszej rekomendacji.
- ZALETY:
- + miodność
- + głębia strategiczna
- + balans
- + regrywalność
- WADY:
- - słabe wydanie
- - długi czas rozgrywki (3h+)
- - skomplikowane zasady
Zdecydowanie polecam.
9,5/10
- ZALETY:
- + Regrywalność
- + tematyka
- + ilość elementów
- + ilość akcji
- + rywalizacja
- + możliwość grania samemu
- WADY:
- - Długi czas oczekiwania na swoją kolej w przypadku gry 4-5 osobowej
- - jakość grafik na kartach jest różna
Opinia pochodzi z modelu: Rebel Dodatek do gry Terraformacja Marsa: Preludium
- ZALETY:
- + łatwość integracji
- + miodność
- + prostota obsługi
- + głębia strategiczna
Opinia pochodzi z modelu: Rebel Dodatek do gry Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium
Fanom Terraformacji nie trzeba mówić, że dodatek tak samo jak podstawa i inne dodatki są po prostu super.
- ZALETY:
- + dwie dodatkowe plansze,
- + urozmaicają rozgrywkę
- WADY:
- - BRAK
Mechanika i klimat tej gry jest super, jednakże wydanie mogłoby być troszkę lepsze, ogólnie 9/10
- ZALETY:
- + Bogata zawartość pudełka
- + Duża regrywalność
- + Atrakcyjna cena
- WADY:
- - Brak insertu
- - Oryginalne planszetki dla graczy do wymiany
- ZALETY:
- + Regrywalność, cena, tematyka
- WADY:
- - Niejasno napisała instrukcja, niektóre karty też są tak opisane, że nie wiadomo, o co chodzi i co należy uczynić
- ZALETY:
- + długa rozrywka
- + dużo strategii i myślenia
- + dużo różnych technik
- + duża liczba ciekawych dodatków
Opinia pochodzi z modelu: Rebel Dodatek do gry Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium
- ZALETY:
- + Regrywalność
Opinia pochodzi z modelu: Rebel Dodatek do gry Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares - Zestaw dodatkowy #1
Opinia pochodzi z modelu: Rebel Dodatek do gry Terraformacja Marsa: Big Storage Box + elementy 3D
Market
Morele MAX to gwarancja darmowej dostawy od , możliwości zwrotu zakupów nawet do 30 dni oraz bezpłatnego zwrotu do Paczkomatów 24/7 i Punktów DPD Pickup.
Aktywuj pakiet już dzisiaj i zacznij oszczędzać!
Sprawdź, co zyskasz dla tego zakupu